Jakie wady i zalety posiadają poliuretanowe tuleje
Jednym z głównych układów we wszystkich samochodach jest zawieszenie, to ono właśnie odpowiedzialne jest za komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zawieszenie samochodu jest złożone z wielu różnych elementów, w tym również z gumowo-stalowych tulei, których zadaniem jest tłumienie powstałych drgań. Ta konstrukcja z gumy i stali jest najczęściej spotykana, i w przypadku zwykłej jazdy sprawdza się bardzo dobrze. Ale jeśli ktoś ma zamiar trochę więcej wycisnąć z posiadanego auta, to może się zastanowić nad wymianą tych elementów. Coraz bardziej popularne się bowiem stają producent tulei poliuretanowych produkowane z mocnego i wytrzymałego plastiku. Na początku może się wydawać to nieporozumieniem, bo przecież przy terenowej lub sportowej jeździe przeciążenia są przecież ogromne. Ale akurat poliuretan świetnie się w takiej roli sprawdza, ponieważ jest wytrzymały i odporny na drgania przy jeździe. Tak naprawdę jest dużo wytrzymalszy od gumy, która w przypadku ekstremalnych warunków może popękać, powodując problemy z jazdą. Kierowcy wyścigowi cenią sobie takie tuleje również za dużo więcej stabilności przy prowadzeniu, co w ostatecznym rozrachunku może się przełożyć na sukces lub porażkę. Jednak żeby te elementy spełniały swoje zadanie, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnego luzu między elementami. Dlatego też bardzo ważne jest, aby producent tulei poliuretanowych zrobił je z dużą precyzją i dokładnością. To oczywiście mieć będzie przełożenie na ceny, ponieważ za takie tuleje zapłacić trzeba sporo więcej niż za tradycyjne.
+Tekst Sponsorowany+